Felul în care muncim se schimbă extrem de rapid, și, pentru a ține pasul, întreaga mentalitate asupra actului muncii trebuie să se schimbe la fel de rapid.
Din păcate, majoritatea oamenilor nu se adaptează suficient de rapid la aceste schimbări survenite la locul de muncă, a declarat Seth Godin, „guru de marketing”, într-un interviu în cadrul emisunii de dezbateri canadiene „George Stroumboulopoulos Tonight”, anunță site-ul economic www.businessinsider.com.
„Recesiunea eternă”
Conform lui Godin, fondator al site-ului squidoo.com și autor a 13 cărți de afaceri, „recesiunea prezentă este o recesiune eternă” pentru că reprezintă sfârșitul erei industriale și, implicit, sfârșitul muncitorului obișnuit.
„Timp de 80 de ani, te angajai, făceai ce ți se spunea și ieșeai la pensie”, a declarat Godin, fost vicepreședinte al departamentului de marketing al Yahoo!. Oamenii sunt crescuți conform acestei filozofii că, dacă îți plătești taxele și faci ce ți se spune, te afli, cumva, într-o plasă de siguranță sau beneficiezi de un plan de pensii care te așteaptă. Dar zilele în care angajații puteau să fie plătiți peste medie pentru o muncă prestată sub medie s-au sfârșit.
Dacă ești un muncitor obișnuit care faci o muncă obișnuită, va exista întotdeauna altcineva care va face același lucru ca tine, dar mult mai ieftin. Acum că economia industrială s-a sfârșit, ar trebui să uiți de lucrurile care le făceai doar pentru că ți s-a spus să le faci, alminteri „uită de cursa pentru locul întâi pentru că tu te vei duce direct la fund”.
„Alege-te pe tine însuți”
Dar, dacă ai talente cumva diferite și te-ai format într-un fel unic, oamenii te vor găsi și te vor plăti mai mult, consideră Godin.
În loc să aștepți pe cineva să-ți spună că tu contezi, mai bine ia-ți cariera în propriile-ți mâini. În alte cuvinte, nu