Ministrul Anca Boagiu a declarat că cea mai mare problemă care întârzie finalizarea autostrăzii Bucureşti - Ploieşti este lipsa de cooperare dintre autorităţi, relatează Realitatea Tv.
Ministerul Transporturilor lucrează la modificarea legii privind exproprierile, pentru a elimina problemele legate de lipsa de cooperare din partea autorităţilor publice şi locale, ceea ce întârzie execuţia lucrărilor, a explicat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Termenul estimat de finalizare pentru tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti este trimestrul al doilea din 2012, după ce iniţial trebuia să fie gata la sfârşitul anului trecut. Constructorii care nu vor respecta termenele vor fi penalizaţi cu 0,05% pe zi până la finalizarea lucrărilor, ameninţa Anca Boagiu în noiembrie anul trecut.
CNADNR a anunţat la 15 decembrie 2011 că Spedition UMB a încheiat lucrările de construcţie pentru tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti, între km. 48+200 - km. 62+000, în timp ce Euroconstruct Trading şi Pa&Co International vor fi penalizate pentru nefinalizarea lucrărilor pe acelaşi tronson. Penalităţile urmau să fie calculate de consultantul S.C. Consitrans SRL, desemnat pentru supervizarea lucrărilor de construcţie.
Ministrul Anca Boagiu a spus, referindu-se la tronsonul vizitat, că este un contract din 2007 "rostogolit" până în momentul în care constructorii au fost ameninţaţi cu rezilierea contractelor. "S-au mobilizat anul acesta cât s-au mobilizat, dar sunt lucruri care trebuie rezolvate, astfel încât să se respecte graficul stabilit", a precizat Boagiu.
Premierul Emil Boc dădea asigurări, la începutul lunii noiembrie, că în primăvara lui 2012 va fi terminată autostrada Bucureşti-Ploieşti. "Cel târziu în primăvara anului viitor, întreaga autostradă Bucureşti-Ploieşti va fi dată în folosinţă, practic este gata în decembrie, cu ex