Piaţa auto românească (autoturisme şi vehicule comerciale) a scăzut în anul 2011 cu 7,4%, de la 119.576 unităţi în 2010 la 110.668 unităţi, a anunţat luni, într-o conferinţă de presă, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Ernest Virgil Popovici, citat de Agerpres.
În anul 2010 scăderea pieţei a fost de aproape 20%, iar în ultimii patru ani comprimarea pieţei autohtone a fost una drastică, de aproape 70%.
Anul trecut, scăderea pieţei la autoturisme a fost de 11%, de la 106.328 unităţi la 94.624 unităţi. Producţia naţională a coborât cu 4,5%, la 335.232 unităţi, 90% din volumul total mergând la export.
Exportul a sczăut cu 3,1% la 304.924 unităţi, iar importul a coborât cu 3,7%, la 79.761 unităţi. La autoturisme, cele mai vândute mărci au fost Dacia - 28.337 unităţi, Volkswagen - 10.043 unităţi, Skoda - 8.260 unităţi, Renault - 7.229 unităţi, Ford - 5.547 unităţi şi Opel - 4.872 unităţi.
Piaţa auto românească (autoturisme şi vehicule comerciale) a scăzut în anul 2011 cu 7,4%, de la 119.576 unităţi în 2010 la 110.668 unităţi, a anunţat luni, într-o conferinţă de presă, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Ernest Virgil Popovici, citat de Agerpres.
În anul 2010 scăderea pieţei a fost de aproape 20%, iar în ultimii patru ani comprimarea pieţei autohtone a fost una drastică, de aproape 70%.
Anul trecut, scăderea pieţei la autoturisme a fost de 11%, de la 106.328 unităţi la 94.624 unităţi. Producţia naţională a coborât cu 4,5%, la 335.232 unităţi, 90% din volumul total mergând la export.
Exportul a sczăut cu 3,1% la 304.924 unităţi, iar importul a coborât cu 3,7%, la 79.761 unităţi. La autoturisme, cele mai vândute mărci au fost Dacia - 28.337 unităţi, Volkswagen - 10.043 unităţi, Skoda - 8.260 unităţi, Renault - 7.229 unităţi, Ford - 5.547 unităţi şi O