Dupa esecul pe care l-a avut cu televiziunea 10TV, cand operatorul de telecomunicatii RCS&RDS nu a mai investit in canalul de a carui dezvoltare se ocupa Radu Moraru, cunoscutul prezentator de televiziune va lansa in februarie un nou canal, mizand pe banii dintr-o oferta publica de actiuni.
Moraru a lansat pe 19 ianuarie o oferta prin care cei care isi doresc sa detina actiuni la Nasul TV, pot cumpara titluri pana la 30 martie. “Nasul, Prietenii de Pretutindeni si Asociatii”, compania care va lansa Nasul TV, a pus in vanzare 20.000 de actiuni, un titlu costand 440 de lei. Cele 20.000 de actiuni reprezinta 20% din capitalul societatii de 44 milioane de lei.
„Propunerea a venit de la fanii nostri”, spune Moraru.
Practic, la putin dupa ce a plecat de la 10TV si a lansat blogul Nasul TV, jurnalistul a primit foarte multe propuneri din partea cititorilor care voiau sa doneze bani pentru noua televiziune pe care Moraru voia sa o lanseze. Pentru ca nu a vrut sa accepte o astfel de oferta, a hotarat impreuna cu avocatii ca cel mai simpla metoda prin care telespectatorii pot contribui la dezvoltatorea noului post TV este sa cumpere actiuni in cadrul acestuia.
“Singura dorinta a lor a fost ca eu sa pastrez controlul financiar si editorial”, mai spune Moraru, cel care detine indirect actionaritul majoritar in Nasul, Prietenii de Pretutindeni si Asociatii.
Compania este controlata in proportie de 80% de membrii fondatori, restul de 20% dintre actiuni fiind subscrise public. Membrii fondatori sunt Radu Moraru (care detine 10 actiuni- respectiv 0.01% din capitalul social), Catalin Gigel Chirila (tot cu 0.01%), Adrian Buca (0,01%)
si Fire Breaking News SRL (cu 79.97% din capitalul social). Compania Fire Breaking News este detinuta de Radu Moraru (51.22 %), Anda Blindu (24.39 %) si Lacramioara Ioana Reit (24,39%), potrivit datelor de la