Clicul pentru plata online a biletului de avion aduce un cost suplimentar care poate ridica preţul total al călătoriei cu marje cuprinse între 20% şi 57%, arată o simulare de rezervare a unui bilet de avion pe site-ul low-costului Wizz Air.
Deşi companiile aeriene low-cost promovează tarife foarte mici pentru biletele de avion, când se ajunge la rezervarea efectivă a unui astfel de bilet promovat, preţul este cu totul altul, dat fiind că se adaugă diferite taxe suplimentare, de care nu se spune nimic în cadrul campaniilor promoţionale.
ZF a simulat ieri rezervarea unui bilet de avion pentru o călătorie dus-întors în perioada 26-29 martie 2012 pe ruta Bucureşti-Roma pe site-ul Wizz Air.
Preţul iniţial afişat şi promovat era de 118 lei, însă la următorul clic dat pentru efectuarea plăţii biletului dus-întors, site-ul a mai adăugat o taxă de 68 de lei, aferentă plăţii cu un card de tip Master Card. Altfel spus preţul final a ajuns la 186 de lei, mai mare cu 57% faţă de cel afişat iniţial. Taxa de rezervare reprezintă 36% din preţul final.
Cu acelaşi card însă, la achiziţia unei cărţi de pe site-ul unei edituri locale, de exemplu, nu se plăteşte nicio taxă suplimentară, ci doar preţul produsului afişat şi promovat ca atare, chiar dacă editura plăteşte o taxă către furnizorul serviciului de plată online cu care lucrează.
Şi în cazul rezervării online a biletelor de avion Blue Air se plăteşte o astfel de taxă.
"Am dat clic, clic pentru a finaliza rezervarea biletelor de avion, iar când să fac plata cu un card Visa a mai apărut o taxă adiţională de 142 de lei, care s-a adăugat la tariful de 333 de lei pentru o călătorie dus-întors pentru două pesoane la Roma în martie. Nu ştiu ce reprezintă exact acea taxă", a declarat Cristina D., care şi-a rezervat două bilete de avion pe site-ul Blue Air. Altfel spus, costul biletului a crescut