În topul celor mai atractive profesii creative în rândul populației de tineri, primele poziţii sunt ocupate de profesiile de jurnalist (12,2%), cea de fotograf (11,8%) şi cea de architect (10,9%), potrivit unei cercetări realizate de Universitatea din Bucureşti.
Industriile creative sunt acele industrii care îşi au originea în creativitatea, talentul şi măiestria indivizilor şi care au potențialul creării de locuri de muncă şi de a genera prosperitate prin producerea şi exploatarea creativității, muncii intelectuale şi a ideilor, adică a proprietății intelectuale.
Ele includ unsprezece mari domenii economice: advertising, arhitectură, arte și antichități, meșteșuguri, design, modă, film, video și fotografie, software, jocuri și publishing electronic, muzică și performing arts, publishing , televiziune și radio.
Contribuţia la economia naţională a industriilor creative la PIB-ul României(valoarea adăugată brută) a fost de 6,88% în 2006, 6,66% în 2007, 7,24% în 2008 şi de 5,93% în 2009, potrivit unei cercetări realizate de Centrului de Studii şi Cercetări în Domeniul Culturii.
În 2009 erau active în industriile creative aproape 33.000 de firme care totalizau o cifră de afaceri de peste 26,5 miliarde de lei. Numărul total de salariaţi din industriile creative înregistrat în 2009 depăşa 150.000 de oameni.
Fundaţia Post-Privatizare în parteneriat cu Asociaţia ORICUM,S.C. GEA Strategy& Consulting SA, Centrul de Cercetare şi Consultanţă în Domeniul Culturii, S.C. M&C Strategy Development SRL, Universitatea Bucureşti şi Universitatea de Arte „Georege Enescu” din Iaşi au finalizat prima etapă a proiectului „Promovarea antreprenoriatului în domeniul industriilor creative”, ce constă într-o serie de cercetări din care au fost extrase rezultatele menţionate mai sus.
Valoarea proiectului este de 3 milioane de euro, din care 98% reprezintă bani e