Flanco, unul dintre principalii retaileri electro-IT de pe piata locala, a avut in decembrie vanzari de circa 85 de milioane de lei (19,6 mil. euro), in crestere cu 40% fata de aceeasi luna din 2010, au afirmat oficialii companiei.
Astfel, retailerul a ajuns in decembrie la o cota de piata de 13,5%. In urma cu cateva luni, conducerea Flanco voia sa ajunga la finalul anului la o cota de circa 12% dintr-o piata estimata la 1-1,1 miliarde de euro. Practic, managementul dorea sa ajunga la o cifra de afaceri de circa 120-130 de milioane de euro.
Pe de alta parte, valoarea medie a cumparaturilor a crescut in decembrie 2011, cu peste 9% fata de decembrie 2010 si cu aproximativ 5% fata de media celorlalte luni de anul trecut
“In conditiile in care piata a inregistrat o crestere de peste 20% in luna decembrie 2011 comparativ cu decembrie 2010, Flanco a reusit sa creasca intr-un ritm dublu, atingand o cota de piata de 13,5%. Evolutia este in linie cu estimarile noastre si vine pe fondul dezvoltarii retelei de magazine, dar si datorita unor actiuni specifice de crestere a eficientei, precum si a numeroase campanii de marketing”, a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco, retailer care detine o retea de 76 de magazine.
Cresterea de 40% din luna decembrie 2011 a fost generata de toate categoriile de produse, insa cele mai bine vandute produse in decembrie au fost televizoarele cu ecran plat, notebook-urile si echipamentele frigorifice. Vanzarile pe aceste segmente au reprezentat mai
mult de jumatate din cifra de afaceri a intregii luni.
In timp ce televizoarele au inregistrat un sfert din totalul vanzarilor, notebook-urile au atins pragul de 15% din vanzarile lunii decembrie, iar echipamentele frigorifice au avut o pondere de 11%. Romanii au platit in medie 1.750 de lei pe un televizor cumparat in luna decembrie, 1.700 de lei pe un noteboo