Profesori din toată ţara au petrecut două zile în compania unor specialişti americani de la care au învăţat cum să-şi facă orele captivante, folosindu-se de filme şi fotografii.
Americanul Hall Davidson şi echipa lui de traineri, toţi foşti profesori şi actuali membri ai echipei Discovery Education, au ajuns weekendul trecut la Sibiu cu misiunea de a-i convinge pe dascălii români de beneficiile folosirii filmelor la clasă.
Înainte să participe la această întâlnire, fiecare dintre cei 110 profesori de ştiinţe avusese ocazia să urmărească împreună cu elevii săi câte o lecţie din programul „Şcoala Discovery", proiect iniţiat de cunoscutul post TV şi îmbrăţişat cu mult entuziasm de Ministerul Educaţiei. Încă de la început, impactul programului a fost uriaş. Unii profesori l-au privit cu neîncredere - „ăştia vor să ne înlocuiască" -, alţii i-au încurajat pe copii să vizioneze lecţiile televizate de Matematică, Fizică, Chimie, Biologie şi alte ştiinţe, fiind curioşi să afle ei înşişi mai mult. Prin şcoli, directorii au început să facă liste cu profesorii care s-au înregistrat pe site-ul proiectului, de unde aceştia pot descărca ghiduri pentru fiecare episod, cu obiectivele lecţiei, întrebări care să-i apropie pe elevi de conţinut, propuneri de activităţi în clasă şi definiţii pentru termenii de vocabular.
Primul lucru de care americanii i-au asigurat pe profi a fost că nimeni nu vrea să-i înlocuiască. „Filmul nu predă. Mass-media nu e profesor, este un instrument", spune Hall Davidson, directorul Discovery Education, fost profesor de Matematică, Spaniolă şi Engleză, la gimnaziu şi liceu, acum un bătrânel haios, care, ca toţi americanii, insistă să i te adresezi pe numele mic.
Copiii nu se tem de tehnologie
„Putem preda mai bine dacă ştim cum învaţă copiii", spune Davidson, explicând că elevii de azi sunt profund schimbaţi faţă