În perioada martie-noiembrie 2011, retailerul suedez Hennes & Mauritz (H&M) a înregistrat vânzări în România în valoare de 331 milioane de coroane suedeze (37,3 milioane de euro), inclusiv TVA, potrivit raportului financiar al companiei, citat de Mediafax.
În intervalul septembrie-noiembrie, ultimul trimestru al anului fiscal, vânzările din România au totalizat 138 milioane de coroane (15,6 milioane de euro), potrivit sursei citate.
Vânzările la nivel de companie au urcat de la 127 miliarde de coroane în anul fiscal anterior la 129 miliarde de coroane (14,6 miliarde de euro).
Profitul net a scăzut, însă, cu 15,5%, de la 18,7 miliarde de coroane la 15,8 miliarde de coroane (1,8 miliarde de euro), din cauza costurilor mai mari pentru bunurile comercializate şi a avansului cheltuielilor operaţionale.
În ultimul trimestru, vânzările au urcat de la 34,8 miliarde de coroane la 36,2 miliarde de coroane (4,1 miliarde de euro), iar profitul a coborât uşor, de la 5,5 miliarde de coroane la 5,36 miliarde de coroane (605 milioane de euro).
Perspectivele nesigure ale economiei globale afectează cererea de consum, iar iarna neobişnuit de călduroasă este responsabilă de creşterea stocurilor, a anunţat compania, citată de Reuters.
H&M, al doilea mare retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, obţine cea mai mare parte a veniturilor în Europa.
În timp ce principala piaţă a companiei, Germania, va evita probabil recesiunea în acest an, prognozele economice arată că situaţia se înrăutăţeşte pentru majoritatea ţărilor din zona euro.
H&M, cu aproximativ 2.500 de magazine la nivel global, a apelat la reduceri de preţuri pentru a dobândi cotă de piaţă şi s-a extins pe pieţele emergente, unde creşterea este mai rapidă.
La sfârşitul lunii noiembrie 2011, H&M avea o reţea de 11 magazine în România.
@N