Sedanul compact, această iubită permanentă a românilor, poate fi regăsit în cel puţin zece modele aflate în acest moment pe piaţa noastră. Printre ele şi un nou-venit care încearcă să replice în versiunea cu 4 uşi ceea ce îi reuşeşte atât de bine în cea cu 5. Hatchback prin definiţie în Vest, la noi vine şi cu portbagaj separat, ca să ne facă pe plac. Reuşeşte oare?
Noul Focus Sedan încearcă să se diferenţieze în primul rând prin dotările generoase incluse chiar în versiunea de bază Trend, dar şi prin câteva elemente tehnice inovatoare care nu se regăsesc la concurenţă. În al doilea rând, în timp ce majoritatea maşinilor din segment joacă pe cartea confortului, Focus rămâne mai apropiat de şoferii pasionaţi.
Impecabil pe asfalt
Ford rămâne un fabricant care propune maşini cu tentă mai nervoasă chiar şi atunci când sub capotă se află un propulsor de doar 1,6 litri şi 125 CP. Din acest motiv, nu eşti deloc surprins să vezi că o iei din loc repede şi că până la 60 km/h ai nerv şi şvung dacă doreşti să te strecori prin trafic. Normal, motorul se limitează dinamic la viteze mari, pentru un 0-100 km/h fiind necesare 11 secunde, o valoare medie în segment. Însă reprizele de acceleraţie pe şosea şi autostradă sunt decente şi nu ai senzaţia că maşina ar fi submotorizată.
Şasiul este rigid şi predispus la un stil de condus mai bărbătesc, dar am apreciat şi suspensiile capabile să treacă peste denivelările specifice drumurilor autohtone fără să zgâlţâie pasagerii, dar şi fără să dea senzaţia de barcă pe valuri. N-am apreciat însă la fel de mult cutia de viteze în doar 5 trepte, din cauza căreia silenţiozitatea excelentă a motorului la viteze mici dispare pur şi simplu atunci când ajungi pe autostradă, acesta auzindu-se pregnant în habitaclu.
Una dintre inovaţiile de care vorbeam se numeşte Torque Vectoring: toate Focus-urile vin în standard cu aces