Online-ul romanesc “s-a dat peste cap de sapte ori” si, precum un Fat-Frumos, a crescut in sapte ani prin respectarea generala a tendintelor internationale insa la volume mai modeste. Peste sapte ani vom vorbi de mobilitate maxima, Internetul va deveni indispensabil si touch screen-urile vor fi deja depasite.
Mai multi manageri si antreprenori din online-ul romanesc au salutat “7 ani de Wall-Street.ro” si, inarmati cu experienta din domeniu, au indraznit sa priveasca si in viitorul a ceea ce multi dintre noi numim “.ro”.
Sergiu Biris, seful Trilulilu.ro sarbatoreste in aceasta perioada cinci ani de la lansarea platformei video. Isi aminteste, nu fara nostalgie, ce facea acum sapte ani.
“Eram la facultate si tocmai inchiriasem primul birou. Lucram intr-o camera dintr-un apartament impreuna cu cativa prieteni. Multa vreme inainte de asta am lucrat chiar din camera de camin foarte mult. Colegii mei de camera mergeau la cursuri, se intorceau, si eu tot la calculator eram facand site-uri”, spune el, zambind.
Acum sapte ani Biris avea o agentie web si lucra aproape exclusiv pentru clienti din afara. Nu lucra cu clienti din Romania intrucat ii era greu sa ii faca sa inteleaga de ce au nevoie de un site.
In urmatorii sapte ani, lumea va avea de-a face cu Internetul in fiecare zi iar multe dintre lucrurile la care azi populatia este reticenta, cum ar fi achizitionarea de produse sau servicii online, vor fi la ordinea zilei si considerate ca ceva normal. “Sapte ani este un timp foarte mare pentru online si exista posibilitatea sa apara noi produse si tehnologii care sa revolutioneze sau sa accelereze anumite tipuri de consum”.
Dragos Stanca, managerul Q2M, isi aminteste ca in urma cu sapte ani online-ul incepea sa se contureze ca industrie. Nu exista inca o piata suficient de consistenta incat marile grupuri sa aiba companii