Tot mai mulţi români optează pentru achiziţionarea de bunuri şi servicii online, dar 90% din utilizatorii de internet se arată preocupaţi de protecţia datelor cu caracter personal.
Peste 70% din utilizatorii de internet petrec cel puţin două ore online pentru a face cumpărături sau pentru a se informa despre diferite produse şi servicii, arată un studiu realizat de compania de cercetare KPMG în 31 de ţări din întreaga lume. Potrivit datelor obţinute, 61% din românii care folosesc internetul preferă să achiziţioneze astfel bilete de avion sau sejururi în ţară sau în străinătate.
Aproape jumătate din utilizatori preferă să cumpere CD-uri, DVD-uri, cărţi şi jocuri video mai degrabă online decât din magazine, procentul fiind în creştere faţă de anul trecut, însă încă sub media europeană, de 55%. La polul opus se află produsele de lux. Astfel, doar 14% din români au declarat că sunt dispuşi să achiziţioneze astfel de bunuri online, faţă de 28% media la nivel internaţional. Aproape la fel de puţin probabil este ca românii să cumpere de pe internet alimente, procentul fiind de numai 20%.
Părerile altora, foarte importante
În ceea ce priveşte achiziţiile, 82% din consumatori sunt influenţaţi în decizia de a alege un produs sau un altul de recenziile celorlalţi, 76% de site-urile comparative. Un procent asemănător, de 73%, îşi face cumpărăturile în funcţie de promoţiile online, iar 64% din utilizatori sunt influenţaţi de bloguri.
De asemenea, studiul a evidenţat un trend ascendent în ceea ce priveşte utilizarea terminalelor mobile şi a tabletelor în achiziţionarea de produse. În România, 18% din respondenţi au declarat că accesează aceste servicii de pe smartphone sau de pe tabletă. Totuşi, în ciuda dorinţei de a adopta noile tehnologii şi a disponibilităţii consumatorilor de a permite urmărirea datelor personale şi a preferinţelor de consum