Compania engleza de telefonie 02 a fost acuzata ca ar comunica datele clientilor care navigheaza pe Internet cu telefonul mobil tuturor website-urilorvizitate de acestia.
Situatia a starnit numeroase controverse, in realitate fiind vorba despre o practica destul de raspandita. Chiar daca operatorul a anuntat ca ar fi rezolvat o "problema tehnica", de fapt, totul se desfasoara fara cunostinta consumatorilor, relateazaIl Fatto Quotidiano.
Totul a pornit de la un client 02 care si-a dat seama intamplator ca numarul sau de telefon a fost transmis tuturor site-urilor vizitate si a semnalat acest fapt pe Twitter, acuzand direct compania de telefonie.
Datele colectate ar putea fi folosite pentru transmiterea mesajelor publicitare sau pentru conectarea serviciului de telefonie la contul abonatului.
Raspunsul a venit rapid, fiind postat pe un un blog oficial al companiei 02, prin care se anunta anunta ca s-a rezolvat problema. Totusi, explicatia pentru tot ceea ce s-a intamplat deschide o perspectiva noua asupra aspectelor ascunse ale navigarii pe Internet cu telefonul mobil.
Potrivit companiei 02, transmiterea numarului de telefon este o practica comuna, adoptata in scopuri comerciale numai pe anumite site-uri web (definite de societate ca fiind "parteneri de incredere"), in mod special pentru doua utilizari: facturarea pentru cumpararea tonurilor de apel si verificarea varstei pentru accesarea site-urilor interzise copiilor sub 18 ani.
In concluzie, este vorba despre o practica de afaceri bine stabilita si 02 nu ar fi singura companie care ofera numarul de telefon al clientilor site-urilor vizitate.
Fara acest mic incident, consumatorii nu ar fi stiut nicioadata nimic. In concluzie, intrebarea este: cat de multe si care informatii cu caracter personal sunt difuzate? Si, mai presus de toate,