În a doua jumătate a anului trecut s-au livrat 230.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale moderne, ceea ce reprezintă cel mai înalt nivel din 2008, potrivit unui raport realizat de CBRE România.
În 2011 s-au livrat în total 267.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale, dar cea mai mare parte din suprafaţă a fost inaugurată în a doua jumătate a anului (230.000 de metri pătraţi).
Constanța (Maritimo Center), Arad (Galleria), Oradea (Oradea Shopping City) și Craiova (Electroputere Parc) sunt oraşele unde s-au livrat cele mai multe spații comerciale în semestrul al doilea 2011, tendința pentru 2012 și 2013 fiind de creștere a stocului de spații comerciale în orașe cu peste 180.000 de locuitori, potrivit raportului CBRE România.
“Tendința din 2011 a marilor jucători din retailul global de a se extinde va continua să se mențină cel putin pe următorul an. Branduri internaționale au intrat pe piața românească anul trecut și așteptăm alte nume mari, la nivel global, să își dezvolte subsidiare locale în țara noastră în acest an, potrivit anunțurilor oficiale ale acestor companii. Dar marea surpriză pe care raportul realizat de CBRE o aduce este că, în pofida crizei economice pe care majoritatea companiilor o simt, piața imobiliară a spațiilor comerciale a cunoscut, în a doua jumătate a anului 2011, cea mai mare creștere din 2008, ultima perioadă de boom economic în România”, a declarat Răzvan Iorgu, director general CBRE România.
Retailerii internaționali au continuat expansiunea atât în București, cât și în provincie. Cei mai activi au fost comercianții din industria textilă precum H&M, mărcile Inditex, C&A sau New Yorker, precum și cei din sectorul alimentar între care Mega Image, Profi, Lidl, Carrefour, Cora sau Auchan, evidențiaza raportul CBRE România.
Printre companiile internaționale de renume ce au intrat pe piața local