Cel mai bine clasat român la o competiţie renumită pentru gradul ei de periculozitate ne-a povestit cum e să parcurgi 8.500 de kilometri pe motocicletă şi să dormi în deşert, sub o furtună de nisip.
Component al echipei braşovene Vectra, Mani şi-a ameliorat anul acesta cea mai bună clasare în raliul-raid Dakar, la moto. El a terminat dura întrecere automobilistică din America de Sud pe locul 17 şi crede că e capabil să urce în Top 10 în viitorul apropiat. La revenirea în ţară, Gyenes ne-a dezvăluit amănunte fascinante despre călătoria sa printre dunele de nisip.
„Adevărul": Ai concurat cu un motor nou în 2012. Eşti mulţumit?
Emanuel Gyenes: Mi-am îmbunătăţit rezultatul de anul trecut. Acesta e un lucru important pentru mine, însă nu pot să zic că sunt mulţumit în totalitate de evoluţia mea. Obiectivul meu a fost să termin între primii 15. Am fost foarte aproape.
Şi de ce n-ai reuşit?
Am mers cu un KTM 450 RR, care e o motocicletă foarte bună şi performantă. Din păcate, a fost livrată prea târziu şi nici eu, nici Marcel Butuza n-am reuşit să o testăm înainte de a o trimite în Argentina.
Cum v-a afectat problema asta?
Primele două, trei zile din raliul-raid Dakar au trecut pentru noi cu testarea motocicletelor. Chiar în aceste zile eu am avut ceva probleme tehnice şi atunci am pierdut timp preţios.
Ai fost unul dintre puţinii participanţi care au scăpat fără penalizare.
Am fost foarte atent la acest aspect, fiindcă altfel cazi în clasament. Am încercat să am grijă de motocicletă. N-am spart nimic la ea. E o motocicletă mai uşoară decât cea de anul trecut şi asta mă avantajează, dar e şi mai slabă ca putere, ceea ce nu-mi place.
Comparativ cu ediţiile precedente ale Dakar-ului, cum ţi s-a părut aceasta?
Traseul a fost mult mai greu decât în anii trecuţi. În primele zile a fost o căldură insuportabilă. La