Romania a deschis o emisiune de obligatiuni in dolari pe zece ani pe piata din SUA, cu un cupon de 7%, a declarat marti Bogdan Dragoi, secretar de stat in Ministerul Finantelor, citat de Mediafax. El a mai aratat ca Romania profita de conditiile bune de pe piata prin stabilirea cuponului in jurul a 7%.
Aranjorii principali ai emisiunii sunt Citi, Deutsche Bank si HSBC.
Tensiunile de pe pietele financiare internationale s-au redus in ultima perioada, iar costurile de imprumut au coborat pentru mai multe state europene, dupa ce Banca Centrala Europeana (BCE) a imprumutat bancilor din zona euro aproape 500 miliarde de euro, pe o perioada de trei ani.
Oficialul MFP a declarat la mijlocul acestei luni ca Romania se va finanta de pe piata americana, avand in vedere ca bancile europene, principalii cumparatori de obligatiuni in euro, se confrunta cu presiuni legate de noile cerinte de capital.
In noiembrie anul trecut, autoritatile romane au organizat un roadshow in SUA, primul astfel de turneu de prezentare din ultimii 16 ani, care nu s-a finalizat insa cu lansarea unei emisiuni, desi intentia partii romane era sa faca o prima licitatie chiar in 2011.
Ministerul Finantelor avea pregatita o emisiune de obligatiuni romanesti denomiate in dolari pe piata SUA cu o valoare minima de 500 milioane de dolari si un nivel maxim de 2 miliarde de dolari.
Dragoi spunea atunci ca nu s-a grabit sa lanseze o emisiune de obligatiuni in SUA pentru ca povestea de succes a Romaniei era inca prea putin cunoscuta, si era un moment usor mai tensoinat pe pietele internationale.
Ulterior, oficialul MFP a aratat ca vor fi organizate anual roadshow-uri de prezentare atat in Europa, cat si in SUA, chiar daca nu se va lansa automat si o emisiune de obligatiuni, pentru a mentine permanent contactul cu investitorii si a face c