După ce meteorologii au emis avertizarea cod portocaliu de ger pentru aproape toate zonele ţării, românii au dat buzna în magazinele de electrocasnice în cautare de aeroterme şi calorifere electrice. Reprezentanţii celor mai mari retaileri din ţară au confirmat creşterea vânzărilor la această categorie de produse în ultimele două săptămâni, de când au început viscolul şi gerul.
Creşteri ale vânzărilor cu 30%
Reprezentanţii Flanco au confirmat că au vândut multe aparate de încălzire de când a început frigul extrem. "Înregistrăm o creştere a vânzărilor cu 30% faţă de săptămânile precedente, în contextul în care am implementat promoţii atractive la această categorie de produse. Estimarea noastră este că vânzările la aparatele de încălzire se vor menţine la un nivel ridicat şi în următoarele două săptămâni, în principal din cauza temperaturilor scăzute, după care vor înregistra scăderi treptate până la 30%, în linie cu sezonalitatea acestui tip de produse. Ne bazăm pe o tendinţă pe care am întâlnit-o şi în anii precedenţi", a declarat pentru gandul Violeta Luca, director de marketing Flanco.
Sergiu Roşca, Category Manager la magazinului Real confirmă, la rândul său, creşterea vânzărilor. "În comparaţie cu anul trecut am înregistrat o creştere a vânzărilor, determinată parţial de gerul puternic care a creat în unele gospodării necesitatea existenţei unor surse suplimentare de încălzire. De când a venit frigul, în ultimele două săptămâni, am sesizat un trend ascendent la aceste produse, vânzările ajungând să se tripleze chiar la unele articole din categorie, faţă de altă perioadă a sezonului rece", a declarat Sergiu Roşca.
Şi cei de la Domo spun că românii au achiziţionat mai multe aparate de încălzire în ultima vreme. "Dăm mai multe radiatoare şi calorifere decât alte produse în această perioadă. Acum este ora 11.40, iar de dimineaţă până ac