Anul 2012 este unul paradoxal pentru Oradea. Deşi sunt prognozate venituri mai mari, bugetul este unul cumpătat, întrucât oraşul începe să plătească din ratele la tramvaiele Siemens. Drept urmare, inclusiv capitolul salubritate din buget este unul de an greu.
Primăria a decis, pentru a ţine sub control cheltuielile, să aloce acestor activităţi acelaşi buget ca anul trecut. Urmând ca, pe parcurs, dacă va fi nevoie, fondurile să se suplimenteze.
Salubritate & Co
În 2011, Primăria a alocat, la început de an, 12 milioane de lei pentru sectorul salubritate. Bugetul a fost însă suplimentat de-a lungul anului, ajungând în final să se ridice la 13,4 milioane de lei. Asta nu înseamnă, însă, că atâţia bani a încasat operatorul licenţiat de salubritate, RER Ecologic Service, de la Primărie.
"Salubritatea nu presupune doar curăţenia străzilor ori golitul coşurilor de gunoi, ci e un program complet derulat de Direcţia Tehnică şi care cuprinde, pe lângă salubrizare şi deszăpezire, achiziţie de mobilier urban, cheltuieli legate de vechea haldă de deşeuri, servicii plătite Penitenciarului pentru munca deţinuţilor, banii alocaţi fundaţiei SOS Dogs pentru adăposturile câinilor comunitari, lucrări de întreţinere şi reparaţii pe spaţiile verzi din cele patru loturi în care e împărţit oraşul, precum şi achiziţia de brazi", explică directorul economic al Primăriei, Eduard Florea (foto).
Ca anul trecut
În acest an, banii alocaţi pentru salubritate sunt cu 11% mai puţini decât s-a cheltuit anul trecut. Practic, bugetul acestui sector în 2012 va fi tot de 12 milioane de lei. "Reducem la minim planul iniţial al bugetului, ca să stimulăm toate serviciile să se încadreze în bani", zice Florea.
Primăria nu va reduce din activităţile elementare din salubritate, precum salubrizarea străzilor ori deszăpezirea, însă caută metode ca să ţină cheltuielile sub co