In departamentele de achizitii publice putem gasi angajatul ideal, de tip “3 in 1”
Din cauza lipsei de fonduri, tot mai multe institutii contractante se bazeaza pe eficienta unei singure persoane in indeplinirea sarcinilor de serviciu
Contractele de achizitii publice sunt in floare, insa multi nu stiu ca in spatele acestora sta munca titanica a unei persoane, maxim doua, desi legea prevede expres ca in fiecare autoritate contractanta sa existe un departament de achizitii publice in care sa isi desfasoare activitatea un inginer, un jurist si un economist. Ca in practica ne intalnim cu situatii in care un jurist isi aroga si veleitati de inginer sau se mai joaca cu cifrele si bilanturile contabile, nu e vina lui, ci a mai marilor care trebuie sa asigure personalul necesar.
Indiferent de achizitie, fie ca este vorba de papetarie sau otel, procedura este aceeasi
Daca de unele contracte se poate ocupa o singura persoana, de altele, complexe si care necesita investigatie pe anumite ramuri, singularitatea nu mai poate face fata in mod eficient.
Exista un manual de instructiuni cu privire la contractele de achizitie, precum si un caiet de sarcini. Totodata, departamentul de achizitii trebuie sa monitorizeze modul de cheltuire al bugetului alocat, sa asigure postarea tuturor cerintelor in programul SEAP ( Sistemul Electronic de Achizitii Publice), unde ofertantii pot vizualiza regulile licitatiilor si inscrierea la ele. Cum ofertantii intampina greutati in completarea documentelor si a formularelor interminabile necesare procesului de achizitie, atat ei cat si partile contractante pot folosi Sistemul Electronic de Achizitii Publice.
Hai la shopping pe SEAP!
Aceasta platforma electronica asigura transparenta procesului si procedurilor de achizitii publice, fiind locul unde autoritatile contractante publica anunturile