Sunt cunoscuţi sub numele de „clasa gulerelor negre". Se îmbracă în costume închise la culoare, conduc limuzine negre şi au legături cu „societăţile negre" din lumea interlopă.
Până acum, oamenii de afaceri care conduc din umbră economia Chinei au rămas ascunşi, dar un raport revoluţionar a reuşit să îi demaşte pe cei mai puternici zece oameni de afaceri din spatele brandului terifiant al capitalismului de stat din China, informează Daily Mail.
Aceşti oameni de afaceri mandarini controlează aproape întreaga economie chineză şi şi-au propus să devină la fel de puternici ca lideri militari, provinciali şi miniştrii guvernului chinez.
Clasa gulerelor negre din China include dinastii de afaceri care au condus firmele zeci de ani, potrivit rapoartelor de la Brookings Institution, publicaţii de specialitate din China şi Sunday Times.
„În timp ce restul lumii este în pragul falimentului, aceşti şefii de neoprit sunt gata să ia preia o serie din companiile occidentale. Acesta este un atac fulminant asupra întregii lumi din partea unei ţări care controlează aproape fiecare aspect din viaţa cetăţenilor săi", scriu jurnaliştii britanici.
Aceşti sunt cei mai puternici zece membri ai „clasei gulerelor negre", elita care conduce expansiunea alarmantă a Chinei.
Zhang Qingwei
Zhang Qingwei este fostul şef al companiei Commercial Aircraft Corporation din China (Comac). Sub conducerea sa, compania a încercat să construiască o flotă de avioane care să concureze cu Boeing şi Airbus pentru ca statul comunist să preia controlul asupra spaţiului aerian chinez şi să îşi reducă dependenţa de companiile străine.
Ca dovadă a puterii şi influenţei sale, Qingwei a fost ales ca cel mai probabil antreprenor de stat care va câştiga o funcţie politică. El şi-a început ascensiunea în partidul comunist, cu o numire ca un guvernator de provincie.
Wang J