Deşi nici raportul precedent al Curţii de Conturi, legat de gestionarea banului public, nu era măgulitor nici pentru Primăria Timişoara, nici pentru Consiliul Judeţean, la raportul publicat zilele trecute cele două instituţii timişene sunt nominalizate cu o adevărată colecţie de abateri şi nereguli. Inspectorii Curţii de Conturi au lăsat o listă stufoasă, cu zeci de recomandări. La următorul control se va vedea în ce măsură cele două instituţii au ţinut cont de indicaţiile inspectorilor.
Control „cu scăpări”
Deşi Primăria Timişoara a fost vizitată şi în 2010 de inspectorii Curţii de Conturi, nici anul trecut nu a scăpat de prezenţa acestora, structura de control precizând că anul trecut a desfăşurat la Primăria Timişoara două acţiuni, respectiv o misiune de audit financiar şi una de control. De altfel, la raportul cumulat, pe tot judeţul, Curtea de Conturi a precizat că ponderea cea mai însemnată a abaterilor financiar-contabile se regăseşte la Unitatea Administrativ Teritorială a Municipiului Timişoara, valoarea acestora fiind estimată la suma de 3.618.430.000 de lei.Primele deficienţe identificate la administraţia locală timişoreană se referă la documentaţiile cadastrale. Curtea de Conturi susţine că a constatat neîntocmirea documentaţiilor cadastrale în vederea identificării exacte a imobilelor înscrise în actele de proprietate şi situaţia reală din teren, în vederea intabulării în cartea funciară a dreptului de proprietate publică al municipiului Timişoara, înregistrarea incompletă în evidenţa contabilă a imobilelor din domeniul public şi inventarierea superficială a domeniului public.
Şeful Direcţiei Patrimoniu a Primăriei Timişoara, Martin Staia, susţine, însă, că procesul-verbal de inventariere anuală este în curs de definitivare şi că nu au fost identificate probleme majore. „Problema legată de inventariere, de