Şi Consiliul Judeţean, şi Primăria au trecut în 2012 cu excente bugetare: 19 milioane de lei transferate din 2011 la CJ, 30 de milioane de lei la municipiu
Vineri a avut loc şedinţa de plen pentru aprobarea bugetului judeţului Braşov pe anul 2012. Discuţiile au fost legate, ca de obicei, de banii puţini primiţi de la bugetul de stat pentru judeţul Braşov, dar şi de procedura necesară adoptării acestui proiect de hotărâre. Conducerea Consiliului Judeţean, prin vocile preşedintelui Aristotel Căncescu şi a vicepreşedintelui Ioan Ochi, au vizat sumele mici primite de Braşov de la bugetul de stat. „Sumele primite sunt mai mici cu 20% faţă de cele de anul trecut. Din păcate, nu am putut onora toate solicitările venite de judeţ şi nici nu putem avea multe investiţii, deoarece nu avem cu ce le realiza”, a spus preşedintele CJ, Aristotel Căncescu. Bugetul judeţului pe anul 2012 este de 158,18 milioane de lei, la care se adaugă excedentul bugetar din anul 2011, în valoare de 10 milioane de lei, plus nouă milioane de lei rămaşi din fondul de rezervă al preşedintelui Consiliului Judeţean.
Pe de altă parte, consilierii judeţeni PDL au ridicat din nou problema respectării procedurilor pentru adoptarea acestui proiect de hotărâre. Mihail Veştea a criticat faptul că documentaţia a fost primită doar în ultimul moment, chiar înainte de şedinţă, astfel că nu au putut fi analizate toate documentele.
Bugetul municipiului
este îndreptat mai
mult spre investiţii
La finalul săptămânii trecute a fost aprobat şi bugetului municipiului Braşov pe acest an. Consiliul Local s-a reunit sâmbătă dimineaţă pentru a aproba venituri în valoare de 536 milioane de lei şi cheltuieli de 586 milioane de lei. În ciuda acestor cifre, bugetul municipiului nu este în deficit, deoarece diferenţa este asigurată în excedentul bugetar înregistrat la finalul anul