Danone, Milka, Jacobs, Coca-Cola, Timişoreana, Mc Donald’s, Carrefour, Nivea, Ariel, Orange, Nokia şi Volkswagen sunt mărcile care s-au poziţionat pe primul loc în categoriile de produse pe care le reprezintă.
Lactatele, primele trei poziţii ale topului la produse alimentare
În realizarea topului Emotional Branding – realizat în cadrul studiului 360insights – notorietatea, cota de piaţă sau profitul sunt elemente lăsate deoparte, iar accentul a fost pus pe legătura pe care o marcă reuşeşte să o creeze cu clienţii. Totuşi, arată Mediafax, analizând rezultatele clasamentelor pe categorii, se observă că românii pun pe primele poziţii ale topurilor mărcile populare, însă doar cele care au ataşat notorietăţii şi emoţionalitate. Şi utilizarea se reflectă în clasamentul Emotional Branding, multe dintre mărcile care ocupă primele poziţii în clasament fiind tocmai cele pe care românii le folosesc.
Un prim clasament care demonstrează acest fapt este cel al produselor alimentare. Astfel, Danone, Activia, Hochland şi Milli reprezintă lactatele, Cris-Tim, Campofrio şi Caroli sunt fruntaşele mezelurilor, Knorr şi Maggi reprezintă bazele pentru mâncăruri, iar Dr. Oetker este liderul aditivilor de patiserie. Lactatele ocupă primele trei poziţii ale topului la produse alimentare, confirmând că sunt o categorie îndrăgită de români.
Dulciurile sunt o altă categorie în care lupta pentru primele poziţii este foarte strânsă, atât între mărci, cât şi între sub-categorii. Astfel, în top zece se găsesc mărci de ciocolată, de napolitane, croissante, batoane şi gumă de mestecat. Primele trei locuri sunt ocupate de Milka, Orbit şi Poiana.
Cu toate că piaţa de cafea este mai puţin aglomerată, cu un număr redus de jucători, se duce o luptă strânsă între competitori, Jacobs ocupând prima poziţie, urmat de Nescafe şi Doncafe. @N_P