Dacă mai vor să predea ca şi calificaţi, educatoarele, învăţătorii, maiştrii instructori şi antrenorii au trei ani la dispoziţie să să transforme în profesori. Pentru asta nu trebuie să meargă, însă, la facultate, fiind suficient să se prezinte la şcoală cu un dosar din care să reiasă că au o bună experienţă didactică.
Un ordin al ministrului Educaţiei (nr.5484/2011) îi pune pe picior de egalitate pe absolvenţii de facultate şi pe cei care au doar liceul pedagogic ori şcoală profesională.
Este vorba, mai exact, despre educatoare, învăţători, maiştri-instructori şi antrenori, care vor putea deveni profesori fără a mai face vreo facultate, ci doar pe baza unui dosar din care să reiasă că sunt absolvenţi de liceu pedagogic sau şcoală profesională, sunt titulari sau suplinitori în învăţământ , nu au avut sancţiuni în ultimii doi ani şi au avut, în aceeaşi perioadă, calificative „Foarte bine”, dar şi că au participat la programe de formare continuă.
Informaţia a fost dată ieri de inspectorul şcolar general Ioan Abrudan şi de inspectorul şcolar responsabil cu formarea continuă, Ioan Opriş, care au precizat, într-o conferinţă de presă, că cei care se încadrează în aceste criterii trebuie să depună cereri către unităţile de învăţământ până în 3 martie. „Cei care au absolvit o facultate s-au putea considera nedreptăţiţi de această măsură, dar trebuie să recunoaştem şi că există foarte multe cadre didactice care merită să ajungă la acest statut, de profesor (chiar dacă nu au absolvit o facultate), tocmai datorită dăruirii şi vechimii lor în învăţămât”, crede Ioan Abrudan.
Educatoarele care vor obţine, astfel, echivalarea competenţelor profesionale dobândite de-a lungul experienţei lor didactice se vor numi, de-acum, profesori pentru învăţământul preşcolar. Învăţătorii vor devenii profesori pentru învăţământul primar, maiştrii – instructori, profeso