Google a lansat noul program Screenwise, sub sloganul "Ajutati-ne sa devenim mai buni", oferind utilizatorilor recompense financiare sau vouchere, daca accepta sa fie "spionati" pe web.
Initiativa celui mai faimos motor de cautare din lume este perfect legitima, dar probabil destinata sa reaprinda multe controverse privind excesul de informatii care sunt lasate sa circule, in mod constient sau nu, de catre persoane in timp ce naviggheaza pe Internet, relateaza La Stampa.
Exista doua versiuni ale programului, care difera in functie de gradul de implicare al fiecarui membru si valoarea recompensei propusa.
In primul caz, se ofera 5 dolari sub forma unui bon de cheltuit pe Amazon participantului la experiment care instaleaza o extensie a browser-ului Chrome in scopul monitorizarii site-urilor vizitate si al modului in care utilizatorul le opereaza.
Pentru fiecare perioada de trei luni de aderare la Screenwise, membrii vor primi alti 5 dolari, pentru un total maxim de 25 de dolari.
Potrivit unor clauze scrise cu litere mici in site-ul care promoveaza initiativa, Google va evalua daca si in ce masura pot varia sumele repartizate celor care vor participa la program pe o durata mai lunga de un an.
A doua versiune a experimentului, realizata impreuna cu societatea Knowledge Networks, specializata in oferirea unor mici servicii platite, prevede o recompensa mai mare.
Conform sursei citate, desi a fost foarte putin promovat, programul Screenwise s-a bucurat de o primire destul de calduroasa.
In vremuri de criza, orice suplimentare a veniturilor, chiar si mai mica, este binevenita, iar responsabilii de la Google se declara multumiti de interesul demonstrat pana acum de utilizatori.
Nu lipsesc insa cei care se intreaba de ce, cu toate informatiile pe care le are deja, Big