Iesenii care solicita ajutorul de deces, dar locuiesc in comunele afectate de zapada, risca sa ramana cu mortii pe masa. Oamenii pot obtine banii doar daca merg la sediul Casei Judetene de Pensii, insa drumurile blocate de nameti fac imposibila orice deplasare. In situatiile cele mai disperate, oamenii pot solicita plata ajutorului de deces prin serviciul postal. Singura problema este ca procedura poate dura foarte multe zile, iar dupa datina, inmormantarea trebuie facuta in trei zile de la deces.
Ajutorul pe care membrii familiei mortului il primesc de la statul roman nu poate fi acordat fara prezentarea certificatului de deces in original. Pentru cei fara posibilitate de a se deplasa pana in Iasi exista optiunea trimiterii actului original tot prin posta. "Acordam zilnic zeci de ajutoare de deces, de obicei in jur de 50. Daca vremea rea este un impediment pentru beneficiarii acestui ajutor, putem primi prin posta certificatele de deces si plata se poate face la fel, insa nu putem garanta ca toata procedura va fi cea mai rapida. In mod normal, cand beneficiarii se prezinta la Casa de Pensii, ajutorul poate fi acordat si in termen de 24 de ore", a declarat Adriana Grecu, director CJP Iasi.
Potrivit reprezentantilor Directiei Regionale de Posta Iasi, efectuarea platilor ajutoarelor de deces se poate desfasura in conditii normale, iar distribuirea pensiilor in comunele din judetul Iasi se va face conform planului stabilit initial, oamenii urmand sa primeasca banii la timp. Cuantumul ajutorului de deces, in cazul pensionarilor inregistrati la CJP Iasi, este de 2.117 de lei. In cazul in care decedatul nu avea drept propriu de asigurari sociale, valoarea ajutorului se injumatateste.
Iesenii care solicita ajutorul de deces, dar locuiesc in comunele afectate de zapada, risca sa ramana cu mortii pe masa. Oamenii pot obtine banii