Apple inregistreaza desigur o perioada plina de succese, dar analizand cu atentie taramurile pe care si-a aventurat pasii, se constata ca la capitolul advertising rezultatele sunt nesatisfacatoare.
Acesta este motivul pentru care grupul din Cupertino a decis sa adopte o serie de masuri menite sa avanseze un nou mod de abordare a ofertei iAd pentru advertiseri si dezvoltatori de aplicatii, relateaza Webnews.
Rolul pe care si-l va asuma iAd este de monitorizare a efectelor pe care le produc aplicatiile prezente in vitrina App Store asupra consumatorilor, oferind astfel un instrument pretios dezvoltatorilor care se afla intr-o continua cursa de creare a unor servicii care sa raspunda prompt asteptarilor pietei.
Apple nadajduia ca iAd sa diversifice intrucatva veniturile grupului, pasind cu entuziasm in universul publicitatii, dar ceva nu a functionat conform asteptarilor si grupul din Cupertino se confrunta in prezent cu un rezultat procentual slab al rolului dominant pe care aplicatiile pentru iOS il detin pe piata: 15%, fata de 24% inregistrat de Google sau cele 17 procente detinute de Millennial Media.
Apple se grabeste asadar sa intervina, aplicand o serie de modificari importante la acest capitol:
Investitia minima se diminueaza
De la pragul de 500 de mii de dolari, investitia minima pentru advertiseri isi coboara stacheta la 100 de mii, deschizand astfel ceva mai mult portile celor interesati de acest canal de publicitate;
Cresc procentele acordate distribuitorilor de aplicatii
Cei de opteaza pentru App Store ca proprie platforma de distributie, vor obtine 70% din incasari, in loc de 60%, cat se acorda pana acum;
Cheltuiala advertiserilor se va limita la costul vizualizarilor.
Apple ofera o serie de avantaje asadar, atat pentru advertiseri cat si pe