La nivelul anului trecut, cele aproape 300.000 de autovehicule Dacia, în valoare de aproape 3,6 mld. euro, au reprezentat 7,9% din totalul exporturilor de 45 de miliarde de euro ale României, potrivit calculelor făcute de „Ziarul Financiar“.
Creşterea cotei a fost ajutată inclusiv de intrarea în producţie a lui Duster, preţul mediu al unui automobil asamblat la Mioveni crescând de la 8.000 la 12.000 de euro.
Comparativ, la nivelul anului 2006, Dacia a exportat aproape 80.000 de maşini, în mare parte Logan sedan, în valoare totală de aproape 640 mil. euro, adică abia 2,5% din exporturile de 25,8 miliarde de euro din acel an.
Pe măsură ce gama Dacia s-a extins de la unul singur la un total de şase modele la finele anului trecut, cota exporturilor din totalul producţiei a crescut de la 45% în 2006 la peste 90% în 2011, pentru ca în prima lună a acestui an să ajungă chiar la peste 99%.
Această creştere a avut loc şi în contextul în care piaţa auto locală a cunoscut o micşorare de aproape 80% între 2007 şi 2011 pe fondul crizei economice.