Scopul unui SUV este de a putea fi utilizat indiferent de condiţiile meteo. Zăpadă, viscol, soare, asfalt acoperit cu apă, zăpadă sau gheaţă sau uscat, nimic nu trebuie să împiedice un SUV să plece la drum, cu atât mai mult un ML.
În urmă cu mai bine de 15 ani Mercedes-Benz a prezentat primele imagini cu M-Klasse, pe atunci un tot-teren ce îmbina atât performanţele off-road, cu un confort specific unei limuzine. Astfel, constructorul german a inaugurat un nou segment - cel al SUV-urilor premium, ulterior copiat de mai toţi producătorii auto. Acum, Mercedes-Benz ML a ajuns la cea de-a treia generaţie şi în continuare se menţine ca trend-setter. Nu este la fel de sportiv ca un X5, dar nici nu vrea, şi nu oferă nici atât de multe moduri off-road ca un Range Rover, dar cu toate acestea s-a descurcat fără probleme pe drumurile acoperite cu gheaţă, zăpadă sau carosabil umed.
Pentru a ne convinge de performanţele noului ML nu am realizat un simplu test de două-trei sute de kilometri, ci unul mai amplu, de aproape 1.200 km, care a inclus un drum dus-întors până la Cluj via Braşov şi Târgu-Mureş, dar şi în Bucureşti derulat mai mult lunea trecută, când mai tot oraşul era practic "îngropat" în zăpadă.
Din punct de vedere al designului, noua generaţie a ML păstrează linia clasică a mărcii. Nu iese în evidenţă ca un Range Rover ediţie limitată, dar are acel element conservator specific Mercedes-Benz care chiar şi aşa îl evidenţiază de restul. Imediat cum iei loc la volan observi imediat că te afli într-un Mercedes-Benz.
Calitatea este la nivel foarte înalt, peste concurenţă. Avem tapiţerie din piele fină, piele pe portiere, pe planşa de bord. În plus, ergonomia este din nou la un nivel înalt şi totul este intuitiv. Spre exemplu, comenzile pentru scaunele electrice sunt amplasate sus pe portieră pentru un acces cât mai bun