Conform unui raport realizat de municipalitatea ieseana, edilii sustin ca in 2011 au raspuns tuturor solicitarilor in baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.
Reprezentantii primariei au precizat ca au dat dovada de transparenta, dar, in realitate, lucrurile stau altfel. De exemplu, nu demult, cotidianul BUNA ZIUA IASI a cerut o copie dupa contractul incheiat de municipalitate cu Dalkia Romania, cu privire la preluarea serviciului de termoficare. Edilii au refuzat sa raspunda solicitarii, afirmand ca acest contract ar fi secret. Inca o data este dovedita lipsa de transparenta, mai ales ca serviciul de termoficare este de interes general.
In 2011 au fost inregistrate 39 de solicitari privind modul de utilizare a banului public, 24 referitoare la atributiile institutiei publice si o singura solicitare cu privire la activitatea sefilor din Palatul Roznovanu. Reprezentantii primariei au mai precizat ca, in aceeasi perioada, au fost solutionate favorabil 125 de solicitari in baza Legii 544, iar patru au fost respinse, intrucat informatiile erau exceptate. Nu in ultimul rand, pentru rapunsurile la solicitari au fost inregistrate costuri cu consumabilele de 6.500 de lei, in timp ce suma incasata din copierea informatiilor de interes public a fost de 826 de lei.
Tot conform raportului, in 2011, la cele cinci centre de cartier si la sediul Centrul de Informatii pentru Cetateni s-au prezentat 89 de mii de persoane.
Conform unui raport realizat de municipalitatea ieseana, edilii sustin ca in 2011 au raspuns tuturor solicitarilor in baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.
Reprezentantii primariei au precizat ca au dat dovada de transparenta, dar, in realitate, lucrurile stau altfel. De exemplu, nu demult, cotidianul BUNA ZIUA IASI a cerut