Actualul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, a preluat de la predecesorul său, Anca Boagiu, promisiunea deschiderii în 2012 a 200 de kilometri de autostradă. Jumătate din aceştia sunt de fapt tronsoane ce trebuiau deschise de anul trecut sau care au fost realizate parţial. Cealaltă jumătate sunt kilometrii ce ar trebui deschişi anul viitor şi care Ministerul Transporturilor speră că e posibil să fie inauguraţi în acest an.
Unul dintre tronsoanele ce au şanse maxime de deschidere anul viitor este centura la profil de autostradă a Aradului, în lungime de 12,5 kilometri. Aceasta este continuarea tronsonului Arad – Timişoara şi a fost deschisă pe jumătate în luna decembrie 2011, respectiv pe câte o bandă de circulaţie pe fiecare sens. Întârzierea în cazul acestui proiect este de aproximativ un an. Constructor este asocierea FCC Construccion/ PORR Technobau.
Un alt proiect cu întârzieri ce trebuia terminat acum câţiva ani (vara lui 2010) este autostrada Bucuresti – Ploieşti care este în lucru la regii asfaltului Umbrărescu-Căşuneanu şi Beşciu, precum şi la firmele italiene Pizzarotti şi Tirrena Scavi. Ea va fi predată de asemenea cu întîrziere, cel mai probabil în 2012. Tronsonul ce porneşte din centura Bucureşti până la Ploieşti are o lungime de aproximativ 55 de kilometri şi urmează să fie inaugurat cel mai târziu în a doua parte a anului.
Tot în 2012 se speră că vor fi încheiate lucrările şi la autostrada Soarelui. După cum promite Ministerul Transporturilor, în vară se vor finaliza atât cei 17 kilometri rămaşi între Medgidia şi vecinătatea localităţii Murfatlar, cât şi cei 11 km din centura Constanţa, mai exact porţiunea dintre intersecţia autostrăzii cu DN 3 şi localitatea Ovidiu, la nord de Constanţa. Până la finele anului ar fi trebuit să fie terminate şi ambele sensuri din tronsonul Cernavodă – Medgidia, cu o lungime de 20,5 km, reli