Portul Constanţa reafirmă obiectivul de a juca un rol activ şi determinant nu numai pe piaţa naţională, ci şi pe piaţa sud-estică şi centrală a Europei.
Cea de-a şasea ediţie a evenimentului „Ziua Portului Constanţa", desfăşurată ieri la Ramada Plaza, Budapesta, a reunit peste 200 de delegaţi ai companiilor de stat şi private şi ai asociaţiilor profesionale din domeniul transporturilor şi logisticii din România şi Ungaria. De la an la an, prezenţa tot mai mare a companiilor demonstrează interesul în creştere pentru Portul Constanţa. Printre participanţi s-au numărat reprezentanţii porturilor ungare la Dunăre, dar şi companii din Serbia, Croaţia, Germania, Franţa, Austria. Guvernul ungar a fost reprezentat de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Schvab Zoltan. Alături de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, organizatorul evenimentului a fost Ambasada României la Budapesta. „Cifrele pozitive înregistrate anul trecut în ceea ce priveşte schimburile comerciale dintre România şi Ungaria, chiar mai mari decât în alţi ani, ne asigură că dinamica pozitivă se va menţine şi în 2012. Pentru România, ca partener comercial, Ungaria este pe locul trei în topul volumului de mărfuri importate şi pe locul 4 la cele exportate", a declarat ambasadorul României la Budapesta. La rândul său, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din Ungaria, Schvab Zoltan, a subliniat importanţa Portului Constanţa ca poartă de ieşire a produselor ungureşti către piaţa mondială. Directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, Aurelian Andrei Popa, a prezentat oportunităţile pe care le oferă Portul Constanţa, investiţiile majore care se fac în infrastructură, planurile de dezvoltare ale Portului Constanţa. „Ungaria nu este doar un prieten, ci un partener important al