Nu stiu cata substanta vor avea campaniile electorale de anul acesta, nu stiu cate proiecte vor scoate la iveala si cata viziune vor revela, dar in mod cert ma astept la o batalie mediatica pe viata si pe moarte. O prevesteste proliferarea altfel inexplicabila a televiziunilor de stiri.
Sa le numaram intr-o ordine absolut aleatorie: B1 TV, TVR Info, Realitatea TV, Romania TV, Antena 3. In ultimele saptamani au mai aparut Giga TV si TVH 2.0 (Lazaroiu - Bondrea). Pe 1 martie se relanseaza intr-o formula rebranduita Digi 24.
Uau! La asa inflatie de televiziuni de stiri ai zice ca suntem cei mai informati dintre pamanteni. Ai zice ca Romania este analizata cu lupa, centimentru patrat cu centimentru patrat, de ziaristi in cautare subiecte de autentic interes public. Ai zice ca pe umerii clasei politice din Romania sta o presiune mediatica uriasa de a performa, de a crea, de a veni cu solutii si proiecte, cerute insistent de puzderia de jurnalisti harnici.
Vi se pare? Daca te uiti pe toate aceste ecrane vezi, cu unele exceptii desigur, cam aceleasi subiecte, abordate din unghiul dictat de aflierea politica a respectivului post tv. Vezi aceleasi figuri care macina aceleasi dezbateri sterile si inutil inflamate, vezi adesea alunecari impardonabile spre tabloid, superficialitate cat cuprinde si nu de putine ori semianalfabetism. Deci aceasta ciupercarie de televizuni de stiri nu este decat in foarte mica masura ultila cu adevarat publicului.
O fi o afacere profitabila? Bugetele de publicitate ale tuturor companiilor au scazut, in fericita ipoteza ca mai exista. Asa ca, implicit, banii incasati de toate institutiile media sunt tot mai putini. In acelasi timp, o televiziune de stiri costa foarte mult, pentru ca are nevoie de echipamente performante, de transmisiuni prin satelit, de abonamente la agentii de presa, de mult mai multi