Pe romani nu-i mai seduce mare lucru in materie de mesaj politic. Intre un film cu Brigitte Bardot si o emisiune de dezbatere pe problema pensiilor sau a clasei pregatitoare vor fixa televizorul pe buclele frantuzoaicei, chit ca a ajuns batrana si atoasa, daca n-o fi murit.
Ei trebuie adusi insa la urne, pentru ca fiecare tabara acrediteaza ideea ca datorita mizei fara precedent (unii lupta cu dictatura, ceilalti cu impostura), prezenta la urne va fi covarsitoare. Prin urmare, ce sa le sadesti in minte ca sa fie motivati, atata vreme cat sunt nostalgici dupa Ceausescu si iau lipsa de expertiza ca pe-o realitate batuta in cuie, impotriva careia lupti in zadar?
Nimic in profunzime, totul la nivelul organelor de simt. Dupa anuntul lui Irinel Columbeanu, un personaj de un exotism fara noima, si seria de epigoni de-ai sai, formata din cateva dudui din plastic sau cu o carne veche intr-ale practicarii celei mai vechi meserii, un nou element ridica valul de pe coordonatele simbolistice ale viitiorei campanii.
La Satu Mare, pesedistii au anuntat ca scot la vanzare costume gen Che Guevara - pantalon-leopard si veston verde inchis -, deoarece membrii si simpatizantii asalteaza partidul cu solicitari. Nu are importanta ca "El comandante" a fost sef de puscarie si a executat 200 de detinuti politici (dupa unele surse, numarul lor se ridica la cateva mii), perceptia publica se invarte in jurul ideii ca omul este un simbol al revolutiilor, iar a umbla imbracat ca el te include atomat intr-o categorie a meseriasilor.
Daca lipsa de educatie si paietele de pe fesele damelor de companie pot reprezenta un vehicul electoral, de ce nu? Bazandu-se pe lipsa de educatie a electoratului, dar si convinsi de lipsa de consistenta a candidatilor, strategii de campanie le amesteca si furnizeaza populatiei ceea ce-si doreste: efectul imediat.
@