A fost lansata in mediul virtual o ampla campanie intitulata "Dati Greciei o sansa" care are ca scop pe de o parte crearea unei imagini mai bune pentru greci si pentru Grecia, iar pe de alta expunerea limpede a sacrificiilor facute de greci in contul banilor alocati de Uniunea Europeana si FMI.
Pagina campaniei, lansata sambata, practic a inundat site-urile ziarelor europene si retelele de socializare.
Avand mesajul Greece is changing! campania este o initiativa publica finantata de un grup de oameni care au afaceri in Grecia. "Scopul nostru este de a ne asigura ca sacrificiile facute de fiecare grec in parte, prin aplicarea pachetului cu cele mai dure masuri de austeritate din epoca moderna, nu sunt in zadar", se arata in mesajul finantatorilor acestei campanii.
Cine sunt oamenii din spatele actiunii "Grecia se schimba"? Un grup de afaceristi care considera ca nu pot ramane doar observatori tacuti, care au constatat ca drumul Greciei spre recuperare este umbrit de stereotipuri si resentimente, uneori violente ale europenilor. Finantatorii se declara dincolo de orice interese politice si afirma ca nu servesc un interes personal sau profesional, altul decat al Greciei.
In pagina respectivei campanii sunt prezentate, in detaliu, toate masurile de austeritate implementate deja, sau care urmeaza sa fie puse in practica, europenii fiind invitati sa vada in Grecia tara care face eforturi uriase, care crede in stabilitate si care vrea sa ramana parte a Uniunii Europene si nu tara pentru care Europa face sacrificii. Pagina aminteste faptul ca in Grecia somajul este de 21%, iar acestea este cel de al cincilea an de recesiune.
Pagina campaniei este legata de o pagina de Facebook, care in doar cateva ore de la lasare a strans 5000 de prieteni virtuali, locul devenind un spatiu dedicat dezbaterilor sociale.