Masinile second-hand oferite in Occident nu mai sunt ca altadata, cand proprietarul schimba o masina in buna stare, doar din dorinta de a se fandosi cu una noua.
Vremea fandoselii a apus. Criza ii face si pe cei de acolo sa-si ruleze masinile la maximum, eventual chiar pana la limita cand ar incepe sa scada randamentul motorului.
In domeniul auto, misuna smecherii
Vanzatorii de masini second hand nu vor insa sa tina seama de aceasta realitate, iar multi cumparatori din Est abia asteapta sa puna mana pe un chilipir, atragator prin marca si prin model.
Ideea "am cumparat totdeauna masini la mana a doua si am fost multumit de ele" s-ar putea sa fie astazi periculoasa, nu atat pentru ca expune la accidente, cat pentru ca expune la cheltuieli nebanuite cu intretinerea si reparatiile pe care fostul proprietar le-a evitat, debarasandu-se de rabla.
Cumparatorii insa sunt adesea si ei niste intermediari, care iau vehiculul, ii dau o noua "fata" si il aduc spre vanzare in tara lor, din Est. De altfel, exista si in Vest intreprinzatori profilati pe revanzarea masinior catre Est, dupa "retoaletarea" lor tehnica.
O ancheta facuta de televiziunea germana RTL arata ca, din trei masini cumparate, una este fraudata tehnic. Se da ca exemplu cazul unui BMW, al carui kilometraj de 700.000 a fost modificat la 115.000 si vandut in Bulgaria, arata Capital.bg.
O loterie tot mai rar castigatoare
Pentru cumparatorii din Est, masinile second hand devin o loterie tot mai rar castigatoare, cu atat mai mult cu cat adesea cumparatorul final nu este un tehnician. Intrucat nu se pricepe, il foloseste drept consultant chiar pe intermediarul vanzator.
Exista totusi criterii de care ar trebui sa tina seama orice cumparator de masina second hand. Primul este kilometrajul. La baza lui, sta "pragul ps