Pentru că a luat faţă de Fondul Monetar Internaţional o serie de angajamente legate de rentabilizarea companiilor de stat, inclusiv prin realizarea de restructurări de personal, Guvernul a anunţat un nou val de disponibilizări în sistemul feroviar. Acesta va afecta societatea companiei cea mai lovită de criza de personal, C.F.R. Călători. Din cei peste o mie de angajaţi care vor trebui să plece din sistem, peste 130 sunt de la C.F.R. Călători Timişoara.
Reorganizare prin concediere
Deşi reprezentanţii F.M.I. veniţi în vizitele periodice în România au recomandat autorităţilor române să nu îi mai desemneze ca responsabili pentru măsurile nepopulare luate în cadrul sistemului bugetar, noul val de disponibilizări la C.F.R. Călători a fost anunţat de către compania feroviară ca având legătură directă cu “procesul de reformă convenit de Guvernul României cu Fondul Monetar Internaţional, Comisia Europeană şi Banca Mondială pentru viabilizarea sistemului feroviar românesc”. Potrivit acestora, personalul angajat al C.F.R. Călători în 2012 trebuie să rămână acelaşi ca în 2011, chiar şi după fuziunea prin absorbţie a filialelor la care C.F.R. Călători este unic acţionar, respectiv Societatea Comercială de Exploatare a Vagoanelor de Dormit, Cuşetă, Restaurant şi Bar C.F.R. Gevaro S.A., Societatea Comercială de Vânzare Legitimaţii de Călătorie şi Societatea Comercială de Aprovizionare şi Desfacere Braşov, acţiune ce presupune şi preluarea unui număr de aproximativ 900 de salariaţi rămaşi în urma aplicării programelor proprii de restructurare.
Fără alte negocieri sau dezbateri preliminare, C.F.R. Călători a depus deja în toate judeţele, la Inspectoratele Teritoriale de Muncă şi Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, notificările privind concedierile colective. Prin acest nou plan de disponibilizări vor pl