12 luni minimul de contract oferit şi consumul de date pe mobil detaliat sunt cele mai importante modificări impuse de noul cadru legal privind domeniul telecom.
Operatorii telecom au avut de modificat până sâmbătă, 25 februarie, milioane de contracte încheiate cu utilizatorii finali prin introducerea mai multor modificări printre care durata minimă a contractelor a fost stabilită la 12 luni, iar consumul de date descărcat prin telefonul mobil de pe internet este mult mai detaliat în factură.
"Conform noului cadru legal din domeniul telecom, începând de sâmbătă, 25 februarie, în scopul protecţiei consumatorilor, contractele încheiate de aceştia cu furnizorii de servicii de comunicaţii vor conţine mai multe clauze minime obligatorii. De asemenea, noile dispoziţii legale stabilesc, printre altele, un prag maxim pentru durata iniţială a contractului şi aduc unele modificări referitoare la încheierea contractelor la distanţă ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicaţii electronice", a anunţat Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), citată de Mediafax.
Potrivit noilor reglementări, furnizorii au obligaţia de a le oferi consumatorilor şi posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durată contractuală de cel mult 12 luni, astfel încât aceştia să poată alege oferta care se potriveşte cel mai bine nevoilor lor. Durata maximă iniţială a contractelor încheiate cu utilizatorii finali persoane fizice nu mai poate depăşi 24 de luni.
Totodată, în cazul în care utilizatorii finali persoane juridice doresc să beneficieze de servicii de comunicaţii în condiţiile oferite consumatorilor, furnizorii au obligaţia să dea curs solicitărilor acestora.
În ceea ce priveşte clauzele contractuale operatorii au obligaţia, începând de sâmbătă, de a include în contracte, printre altele, restricţiile pe car