Strategiile prin care operatorii de telefonie mobila isi pot creste veniturile, serviciile financiare care se apropie tot mai mult de cele de telecomunicatii si atragerea a cat mai mult din banii si timpul consumatorului sunt cateva dintre temele de discutie ale celor circa 60.000 de participanti ai acestei editii a Mobile World Congress, cel mai mare targ mondial de telefonie mobila, desfasurat anual la Barcelona, scrie The Wall Street Journal.
Evenimentul se desfasoara intre 27 februarie si 1 martie si aduna operatori, producatori de telefoane, furnizori de continut si internet, dar si companii de publicitate.
Una dintre cele mai importante teme ale editiei din acest an a MWC este convergenta.
“Aproape orice produs din lume se computerizeaza sau devine mobil. Daca in urma cu cativa ani vedeai numai companii de telefonie la Mobile World Congress, acum vei vedea producatori auto, companii web sau din domeniul marketingului. Acum Google concureaza cu Nokia si Vodafone, cu toti jucatorii din industria mobila”, spune Neil Mawston, analist pe domeniul telecomunicatiilor in cadrul companiei Strategy Analytics.
De altfel, la editia din acest an participa Eric Schmidt, presedintele executiv al Google, Bret Taylor, directorul de tehnologie al Facebook sau Bill Ford Jr, presedintele executiv al Ford Motor.
Mawston adauga ca majoritatea companiilor vor trebui sa explice “de ce nu au facut tot ce si-au dorit sa faca si ce vor face diferit pentru a fi mai buni”.
“Android (n.red. sistemul de operare lansat de Google pentru terminale mobile) va fi folosit pentru orice si va domina evenimentul. Dar este un mare semn de intrebare legat de cat va dura «momentul Android». Daca va uitati la garda veche- LG, Sony Ericsson (n.red. in prezent Sony), Motorola- toti sa lupta sa faca bani din telefoanele Android. Daca va uitati la cei care au profit, nu s