Clasa medie europeană, dar şi cea românească este dominată în principal de două modele - Volkswagen Passat şi Ford Mondeo. Alături de acestea sunt şi Skoda Superb şi Opel Insignia, toate patru reprezentând aproape trei sferturi din vânzările acestui segment pe piaţa locală.
După ce Hyundai şi-a "consolidat" poziţia pe segmentele inferioare precum clasele mini, mică şi compactă, a venit rândul celei medii pentru a fi "atacată".
Ca şi Elantra sau noul i30, i40 vine cu un design modern şi fluid, special proiectat pentru a atrage atenţia, dar şi cu motoare economice pentru a convinge şi firmele să achiziţioneze flote din noul model.
Din acest punct de vedere, principala surpriză a lui i40 a reprezentat-o consumul.
Motorul turbo-diesel de 1,7 litri CRDi a înregistrat un consum mediu de 5,8 litri/100 km de-a lungul testului, derulat atât în traficul din Capitală, cât şi în extraurban. Spre comparaţie, consumul mediu "oficial" al maşinii este de 5,1 litri/100 km, în timp ce în mediu urban acesta creşte la 5,9 litri/100 km. Din acest punct de vedere, Hyundai doreşte să "atace" direct concurenţa oferind o motorizare tot de "aproape" 140 CP, dar la o cilindree mai mică (spre comparaţie motorul de 140 CP de pe Passat are 2,0 litri), ceea ce implică şi taxe mai reduse, aspect foarte important când vine vorba de flote. Cutia de viteze cu şase trepte este printre cele mai plăcute din segment, concurând cu brio modelele germane şi depăşindu-le pe cele franţuzeşti.
La interior se observă progresul înregistrat de i40 faţă de modelele Hyundai din urmă cu şase-şapte ani. Calitatea a fost îmbunătăţită, la fel şi ergonomia. Noul i40 este una dintre cele mai spaţioase maşini din clasa sa, fie că vorbim de habitaclu, fie de portbagajul care depăşeşte cu puţin pragul de 500 de litri. Bordul şi plasticul utilizat încă amintesc că discutăm despre un model coreean