Segmentul SUV-urilor a început anul 2012 cu o creştere de peste 30% a vânzărilor, avans susţinut în primul rând de modelele compacte, "nişă" din care face parte şi Tiguan. Odată cu faceliftul lansat anul trecut, Tiguan a beneficiat de un "upgrade" al designului părţii frontale, dar şi de noi tehnologii. Din acest motiv am testat acum versiunea 2,0 TDI 140 CP cu transmisia automată DSG cu şapte trepte. Şi pentru a testa "cum trebuie" maşina, am ales un traseu de peste 800 km între Bucureşti, Predeal şi Miercurea Ciuc, care includea de la drum în regim de autostradă pe centura de vest a Ploieştiului la drum naţional, serpentine atât pe DN1, cât şi în Harghita, dar şi străzile cu multe gropi şi denivelări din Miercurea Ciuc, unde am putut testa cu brio confortul suspensiilor.
Pentru un drum lung, mai ales prin România iarna, Tiguanul pare a fi una dintre cele mai bune alegeri. Spre exemplu, consumul mediu comunicat de computerul de bord a fost de 6,8 litri/100 km, iar "bariera" de 800 km a fost depăşită fără ca indicatorul nivelului de combustibil să intre în zona roşie. Unul dintre principalele avantaje în obţinerea consumului a fost cutia de viteze cu şapte trepte şi timpul foarte scurt necesar schimbării treptelor. Singurul lucru care poate fi criticat este tendinţa uşoară de subturare a motorului în anumite cazuri.
La un drum lung nu contează numai consumul, ci şi modul în care te simţi în maşină. În Tiguan unul dintre avantaje îl reprezintă numeroasele spaţii de depozitare - cele din portiere sunt încăpătoare, avem două pe consola dintre scaune, alte două în consola centrală, dintre care unul "mascat" astfel încât să nu poată fi văzut din afara maşinii, dar şi unul pe bord pentru diferite obiecte. Scaunele oferă un foarte bun confort şi nici după aproape 12 ore de condus într-o singură zi nu se simte vreun disconfort. Mai mult, spaţiu suficient