Cu şabloane standard, reclamele din Epoca de Aur ce apăreau în almanahul „Scânteia“ aveau atât componenta promovării unor bunuri şi servicii, cât şi cea de propagandă a regimului comunist.
Peste 300 de reclame din Epoca de Aur care au făcut furori în almanahurile comuniste sunt expuse timp de o lună la Arhivele Naţionale Alba.
Publicitatea atingea în anii comunismului toate sectoarele vieţii cotidiene. Se făceau reclame la cartea prin poştă, la încălţăminte şi îmbrăcăminte, electrocasnice sau mobilier, dar erau şi campanii de genul celei pentru colectarea de deşeuri metalice: „Deşeurile neferoase se valorifică prin ICM”.
La loc de cinste sunt reclamele la Dacia 1100 şi Dacia 1300, la Trabant, TAROM , la CEC, la LOTO, dar şi la spaţiile de cazare de la munte şi Marea Neagră.
În reclama la Dacia 1300 produsă la Piteşti, pentru evidenţierea performanţelor noului autoturism se face apel la „forţa dinozaurului şi viteza telegarului din basme“.
Reclamele publicate până în 1965, în almanahurile comuniste Femeia, Turistic sau Scânteia, sunt cam lipsite de inventivitate. Ulterior, se trece la etapa în care se pune accent pe amuzament. „Poate oare un Trabant/Remorca un elefant/E neverosimil?/ Cu benzina PECO totul e posibil”, suna o reclamă la PECO.
De creativitate au dat dovadă şi cei care au gândit reclama la mobra care a făcut valuri în anii comunismului: „Iarna cu schiurile...în restul anului cu MOBRA 50!“.
Pentru pasionaţii jocului de noroc LOTO în reclamă apare o pisicuţă neagră care se uită într-un calendar şi exclamă: „Chiar dacă mă uit ca mâţa în calendar...ştiu şi eu că săptămânal sunt premii mari la LOTO“.
În reclama pentru prezentarea magazinelor Ministerului Industriei Uşoare este folosită imaginea unui domn bine îmbrăcat, care indiferent în ce direcţie s-ar uita vede doar magazine de îmbrăcăminte şi încălţămin