A trecut aproape un an şi jumătate de la moartea scafandrilor Cătălin Valeriu Ispas, fost angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea, şi Dumitru Cristian Zarafu. Pe data de 6 martie, Ispas ar fi trebuit să sărbătorească aniversarea a 29 de ani, iar Zarafu ar fi trebuit să împlinească 40 de ani în ziua în care se comemorează un an şi jumate de la moartea sa, respectiv 9 martie.
„Sâmbătă voi face pomană de un an şi jumate pentru Cristi. Deşi a trecut atâta timp, încă nu s-a rezolvat nimic. Iţele din Portul Constanţa cred că au culori politice ...şi atunci trebuie doar să încercăm să acceptam realitatea aşa cum este ea. Ştim că trăim în România şi că pentru cei care au putere, viaţa a doi oameni nu înseamnă nimic. Singurul lucru care îmi rămâne de făcut este să păstrez vie amintirea iubitului meu aşa cum era el şi să sper că o dată vinovaţii vor plăti", ne-a declarat logodnica lui Dumitru Cristian Zarafu. După cum arătam şi în ediţiile trecute, pe data de 1 septembrie 2010, la ora 12.52, cargoul turcesc Medy s-a scufundat la şase mile marine sud faţă de capul digului de Nord al portului Constanţa, travers pescărie Eforie Sud, la o distanţă de aproape patru mile marine faţă de ţărm. Pe data de 9 septembrie 2010, fără a avea avizele necesare, Jorj Unciuleanu, patronul SC Hunter's Company SRL, împreună cu două echipe de scafandri a câte doi oameni, printre ei fiind Zarafu şi Ispas, s-a deplasat către epava cargoului turcesc. Unciuleanu s-a folosit, pentru a ajunge în larg, de vasul Cristal aflat în patrimoniul Agenţiei Române pentru Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM). În acea zi, Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas şi-au văzut pentru ultima dată familiile. În urma cercetărilor s-a stabilit că serviciul de transport efectuat în seara de 9.09.2010 s-a făcut fără respectarea revederilor OG numărul 33/2004. De asemenea, Direcţia Gene