Utilizatorii Twitter sunt pe cale sa devina resurse majore de marketing, in conditiile in care doua companii de cercetare se pregatesc sa furnizeze informatii clientilor care vor plati pentru privilegiul extragerii datelor.
Companiile Boulder Gnip, din SUA, si DataSift, cu sedii in Marea Britanie si SUA, au fost autorizate de Twitter sa analizeze arhiva postarilor si informatiile de baza despre utilizatori, precum locatia geografica, informeaza Reuters.
DataSift a anuntat ca va lansa pachete cu date Twitter care acopera ultimii doi ani de activitate, in timp ce Gnip poate furniza doar datele din ultimele 30 de zile.
"Twitter a crescut, social media a evoluat, iar acest aspect devine din ce in ce mai important. Companiile online stiu ce site-uri web accesam, ce reclame ne atrag privirea si ce cumparam. Ele stiu, totodata, ce gandim. Iar acesta este un gand infricosator", a spus Graham Cluley, consultant la compania de securitate IT Sophos.
Peste 700 de companii sunt interesate de aceasta oferta, a declarat, intr-un interviu pentru Reuters, directorul executiv al DataShift, Rob Bailey. Cei care vor cumpara serviciile companiei vor putea vedea postarile pe anumite subiecte si chiar sa clasifice datele in functie de locatie.
Conversatiile private sau postarile sterse nu vor putea fi accesate, a precizat Bailey.
Utilizatorii inca mai pot sa stearga postarile vechi, "compromitatoare", DataSift fiind obligata sa actualizeze periodic fisierele pentru a elimina comentariile care au fost sterse.
Utilizatorii isi pot vedea intotdeauna postarile accesand cuvantul "tweets".
Utilizatorii Twitter sunt pe cale sa devina resurse majore de marketing, in conditiile in care doua companii de cercetare se pregatesc sa furnizeze informatii clientilor care vor plati pentru privilegiul extra