Stirea privind masina clonata descoperita in Bucuresti a intrat, din nefericire, mai mult la capitolul senzational. O ciudatenie vecina cu oaia Dolly. Ma tem ca situatia este cu mult mai grava, cu atat mai mult cu cat un caz similar a aparut si la Cluj, unde un sofer a fost depasit in trafic de clona masinii sale. Efectele juridice ale acestei situatii pot fi extrem de periculoase.
De exemplu, fiecare dintre noi se poate trezi ca este luat de acasa de politie pentru ca masina sa ar fi fost implicata intr-un accident cu victima, ca este acuzat de ucidere din culpa si fuga de la locul accidentului, in baza unor imagini filmate de o camera stradala sau a relatarii unor martori. Daca acuzatul poate dovedi ca era in alta parte, norocul lui. Daca nu, are insa un alibi verificabil, intra nevinovat intr-o imensa belea. Dar si daca acuzatul scapa, adevaratul vinovat ramane neidentificabil si apt sa mai omoare pe cineva.
Sau, dimpotriva, orice acuzat de comiterea a unui accident de la locul caruia a fugit se poate apara pretinzand ca masina sa este clonata si el nu este de vina. Si cum in materie penala functioneaza principiul "in dubio pro reo" ( dubiile in favoarea acuzatului), nu este exclus sa aiba succes si, din nou, un vinovat periculos sa ramana in libertate.
Se pare ca ne aflam in fata unei adevarate industrii de clonare de masini in care sunt implicati si reprezentanti ai serviciului inmatriculari, dar si ai Registrului Auto Roman. Anchetatorii au dat de urma unei astfel de filiere. In urma cu doua luni a fost trimisa in judecata o retea formata din 19 persoane care exact cu asa ceva se ocupa. Adica introducea in Romania masini furate sau inchiriate din strainatate, gaseau, cu ajutorul politistilor, masini inmatriculate legal in Romania, similare ca model, marca si an de fabricatie cu masinile furate, apoi creau documente de identif