Haos şi dezorganizare. De asta s-au lovit ieri părinţii care au mers să îşi înscrie copiii în clasa pregătitoare. După ce a fost testat mai bine de o săptămână, sistemul informatic a picat încă de la primele ore ale dimineţii, aşa că mulţi dintre părinţi au fost rugaţi să revină mai târziu sau în zilele următoare. „Era oarecum previzibil că se va întâmpla aşa ceva, din moment ce sistemul este unul nou", ne-a declarat unul dintre părinţii care au mers să îşi înscrie copilul la clasa pregătitoare.
Sistemul informatic a fost pus la punct de firma SIVECO, deja celebră pentru contractele pe bani publici nu doar cu Ministerul Educaţiei, ci şi cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate ori cu Ministerul Agriculturii. Incidentul a fost rezolvat în aproximativ două ore, însă este păcat că şi de această dată Ministerul Educaţiei a călcat cu stângul, după ce a promovat intens „clasa pregătitoare".
Enel: Nu au fost căderi de tensiune
Ulterior, ministrul Educaţiei, Cătălin Baba, a intervenit public, şi-a cerut scuze şi a explicat că problemele au fost cauzate de două pene succesive de curent. „Acestea au dus la blocarea serverului. Am găsit o soluţie alternativă, în cazul în care vor mai apărea astfel de probleme", a spus Cătălin Baba. Ministrul a ţinut să precizeze că nu firma Siveco se face vinovată pentru incidentul produs şi, mai mult, acesta a precizat că proiectul a fost realizat gratuit. „Nu am ce să le reproşez celor care se ocupă de soft, pentru că problema a ţinut de căderile de tensiune", a spus ministrul.
Pe de altă parte, reprezentanţii Enel resping ipoteza avansată de Ministerul Educaţiei. „Nu au fost căderi de tensiune sau întreruperi în alimentarea cu energie electrică. De asemenea, nu au fost înregistrate sesizări în call-centerul tehnic din partea abonaţilor din această zonă sau din partea Ministerului Educaţiei, nici în cursul nopţii