Piața bunurilor de folosință îndelungată din Româniaa crescut cu 15,6% în ultimul trimestru al anului trecut față de aceeași perioadă din 2010, ajungând la o valoare de 1,4 miliarde de euro, potrivit studiului GfK Temax România.
Trimestrul al patrulea a fost unul pozitiv pentru mai multe sectoare: două dintre ele au avut creșteri de peste 20% (echipamente de birou și IT) și alte două (electrocasnice mici și telecom) s-au apropiat de aceeași cifră.
Sectoarele foto, electronice și electrocasnice mari au avut de asemenea un trimestru bun, înregistrând o creștere în jur de 10%. În timp ce IT a fost marele câștigător al anului cu o creștere de 25,5% față de 2010. În general 2011 a fost un an de revenire pentru toate sectoarele.
Evoluţia vânzărilor pentru bunurile de folosinţă îndelungată în România
Imprimantele multifuncționale laser mențin sectorul în trend ascendent
În ultimul trimestru al anului 2011, piața de imprimante si multifuncționale și-a continuat trendul ascendent. Atingând valoarea de 10 milioane euro, sectorul înregistrează o creștere de 33.4% față de aceeași perioadă a anului 2010.
IT: Cea mai mare creștere dintre toate sectoarele
Anul 2011 a fost un unul bun pentru vânzările de IT din România, arătând o rată de creștere anuală de 25.5% comparativ cu anul trecut și o rată minimă trimestrială de 23%.
Liderul acestei performanțe a fost segmentul de laptopuri, bineînțeles. Cu specificații mai bune și prețuri mai mici, acestea s-au aflat în topul preferințelor consumatorilor. Reprezentând mai mult de jumătate din vânzările de IT monitorizate de GfK Temax, această realizare a impulsionat întregul sector.
Expansiunea aparatelor pentru prepararea băuturilor calde nu încetinește
Comparativ cu 2010, electrocasnicele mici au înregistrat o rată de creștere de două cifre ajungând la 108 milioane de