Construirea unei autostrazi care sa traverseze tara de la Albita la Giurgiu, cu traseu prin judetul Iasi, se va putea concretiza daca autoritatile vor ajunge la o intelegere in privinta rutei exacte, a costurilor pe care le va presupune proiectul si a respectarii datei de finalizare, anul 2022. Aceste decizii vor putea fi luate de tarile cu deschidere la Marea Neagra, care au semnat un memorandum de intelegere pentru construirea Autostrazii Inelare a Marii Negre (AINM). In prezent, fiecare semnatar al memorandumului a venit cu propriul traseu.
Propunerea prezentata de Romania, prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, esta ca traseul principal sa fie prin localitatile Albita - Focsani - Ploiesti - Bucuresti - Giurgiu, iar cel alternativ, de conexiune cu Marea Neagra, sa fie Bucuresti - Constanta. Comitetul director AINM a propus, in urma expunerii mai multor puncte de vedere ale statelor implicate in proiect, ca traseul principal sa fie Odesa - Chisinau - Albita - Focsani - Bucuresti - Giurgiu, adica traseul agreat de Romania. Mai multe decizii si propuneri care vor influenta realizarea proiectului autostrazii ce va traversa de la nord la sud Romania vor fi luate in perioada 6 - 8 martie, la Salonic, in Grecia, unde se va desfasura seminarul Organizatiei Cooperarii Economice la Marea Neagra (OCEMN).
Construirea unei autostrazi care sa traverseze tara de la Albita la Giurgiu, cu traseu prin judetul Iasi, se va putea concretiza daca autoritatile vor ajunge la o intelegere in privinta rutei exacte, a costurilor pe care le va presupune proiectul si a respectarii datei de finalizare, anul 2022. Aceste decizii vor putea fi luate de tarile cu deschidere la Marea Neagra, care au semnat un memorandum de intelegere pentru construirea Autostrazii Inelare a Marii Negre (AINM). In prezent, fiecare semnatar al memorandumului a venit