Doamnele din România sunt pasionate de afaceri. Statisticile arată că 35% dintre IMM-uri au în conducere femei, iar 11% sunt deţinute exclusiv de femei. „Regăsim femeile în afaceri mici, de familie, pe care le deschid pentru a fi aproape de familie. Dintre afacerile gestionate de femei, 46% sunt din domeniul comerţului, iar 20% în zona de servicii – resurse umane, training, contabilitate, cosmetică şi înfrumuseţare”, a declarat Melania Mirea, şeful departamentului microîntreprinderi şi PFA din BCR. Aceasta a mai precizat că româncele au un spirit antreprenorial mai puternic comparativ cu femeile din Uniunea Europeană, fapt care reiese din creşterea numărului afacerilor conduse de femei începând cu 2006, cu 12%-15%. „Mai ales în perioada de criză, femeile s-au orientat spre zona de antreprenoriat dacă au simţit nesiguranţă la locul de muncă”, a spus Mirea.
Totuşi, femeile sunt mult mai prudente în afaceri, accesează mai puţin decât bărbaţii creditele bancare, dar plătesc la timp ratele. „Femeile reprezintă parteneri buni pentru bănci. Au studii, educaţie, multe dintre femeile antreprenor au studii superioare, iau mai puţine credite în comparaţie cu afacerile conduse de bărbaţi, pentru că sunt mai prudente. Cele mai multe întreprinzătoare au peste 35 de ani şi au început o afacere pentru a deveni propriul stăpân şi pentru că vor venituri mai mari”, a declarat Ramona Ivan, director executiv al BCR.
Doamnele din România sunt pasionate de afaceri. Statisticile arată că 35% dintre IMM-uri au în conducere femei, iar 11% sunt deţinute exclusiv de femei. „Regăsim femeile în afaceri mici, de familie, pe care le deschid pentru a fi aproape de familie. Dintre afacerile gestionate de femei, 46% sunt din domeniul comerţului, iar 20% în zona de servicii – resurse umane, training, contabilitate, cosmetică şi înfrumuseţare”, a declarat Melania Mirea, şeful dep