Constructia mult asteptatei autostrazi din Iasi se afla in ultima vreme iarasi printre prioritatile autoritatilor, dupa ce, pentru mai mult timp, demersurile au stagnat. In prezent, proiectul Autostrazii Ungheni - Iasi - Targu Mures este la faza de proiectare, elaborarea studiului de fezabilitate. Aceasta etapa, demarata in 2010, are termenul de finalizare in trimestrul al doilea din 2012. Proiectul a fost inclus in programul de Guvernare a premierului Mihai-Razvan Ungureanu, fiind prevazuta ca directie de actiune lansarea procedurii de selectie a unui parteneriat privat.
Daca Executivul a promis finalizarea studiului de fezabilitate anul acesta, faza de executie se va face etapizat, in urma unei analize tehnico-economice, in functie de prognoza traficului rutier. Solutia optima de realizare etapizata va fi analizata in cadrul studiului de fezabilitate. Prima etapa va consta in trasarea unui profil de doua benzi, cu circulatie bidirectionala, care va trebui sa garanteze nivelul de serviciu prestabilit pentru volumul de trafic prognozat pentru primii 10 ani de functionare a autostrazii. In etapa initiala de executie, autostrada va dispune de benzi de urgenta, control deplin al accesului prin intersectii denivelate, benzi suplimentare pentru vehicule lente si servicii pentru a garanta intretinerea si operarea autostrazii. Luand in considerare traficul prognozat pentru perioada 2015 - 2012 in studiul de trafic, adica o medie de 16.000 de vehicule pe zi, autostrada se va construi etapizat pe ruta indicata de Guvern.
Lungimea totala a autostrazii este de 310,30 km. Aceasta se va intersecta la Targu Mures cu Autostrada Transilvania. In judetul Iasi, ea va traversa 19 localitati, pe o distanta de 96 km, fiind necesara exproprierea a 900 de hectare de teren de la 2.900 de proprietari. Intregul proiect va costa aproximativ 6,14 miliarde de euro